Κάνοντας τους Πελάτες να Ξαναέρθουν

3 Σεπ, 2015

Ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι αυτό που θα κάνει τους πελάτες σας να επιστρέψουν στο εστιατόριο.

Εάν μία μέρα επιστρέψουν, τί είναι αυτό που θα τους φέρει πίσω μελλοντικά;

Οι πελάτες σας χρειάζονται ένα λόγο για να επιστρέψουν – κάποιο ειδικό γεγονός, κάποια προσφορά, κάποιες special μέρες, κάποια special πιάτα. Το marketing της επιχείρησής σας πρέπει να εξασφαλίζει ότι οι πελάτες θα ξαναέλθουν στο εστιατόριο και θα έρχονται συχνά.

Ποια είναι μερικά πράγματα που θα σας συνδέσουν με τους πελάτες σας και θα τους κάνουν να αισθάνονται ότι κι αυτοί είναι μέρος του εστιατορίου σας; Βελτιώστε την εμπειρία που προσφέρετε στους πελάτες.

  • Κάντε μία έρευνα και ζητήστε πληροφορίες, αλλά πάντοτε με κάποιο δωράκι.
  • Στείλτε τα νέα σας με ταχυδρομείο και emails και μοιραστείτε πληροφορίες και happenings.
  • Δημιουργείστε special ημέρες και δώστε τους την ευκαιρία να δοκιμάσουν special συνταγές.

Όταν παρέχετε πληροφορίες και βελτιώνετε την εμπειρία των πελατών σας, αυτό τους κάνει να αισθάνονται συνδεδεμένοι μαζί σας και σας βοηθά να χτίσετε μια μακροχρόνια σχέση μαζί τους.

Μπορείτε να δημιουργήσετε εκδηλώσεις και αιτίες που θα τους κάνουν να ξαναέρθουν στο εστιατόριο, όπως:

  1. Ειδικές προσφορές
  2. Ειδικές εκδηλώσεις
  3. Προγράμματα επιβράβευσης πιστών πελατών

Όλα αυτά τα πράγματα δημιουργούν στους πελάτες σας μία αίσθηση ότι «ανήκουν» στην επιχείρησή σας. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι καταναλωτές θέλουν να ανήκουν σε μια κοινότητα.

Το Facebook, το Twitter, το YouTube και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι άριστα παραδείγματα της μεγάλης επιθυμίας των ανθρώπων να έχουν προσωπικές επαφές και αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους.

Σαν ιδιοκτήτες εστιατορίου, έχετε ήδη ένα μοναδικό πλεονέκτημα, ότι είστε ένας τόπος σύναξης μέσα στην κοινότητα. Το εστιατόριό σας είναι ένα από τα τελευταία προπύργια προσωπικών σχέσεων και συναντήσεων, σε έναν κόσμο που γίνεται όλο και πιο απρόσωπος. Μπορείτε να δημιουργήσετε διάφορα προγράμματα πελατών για τις μικρές προσωπικές στιγμές.

Εάν δημιουργείτε αξέχαστες εμπειρίες γευμάτων και συνεχώς βελτιώνεστε και ακούτε τους πελάτες σας, θα προηγείστε μακράν από οποιονδήποτε άλλο στην κοινότητά σας. Θα δημιουργήσετε φανατικούς οπαδούς.  Από τη στιγμή που θα το πετύχετε αυτό, το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσετε ένα σύστημα marketing που ανταμείβει τους πελάτες  γι αυτήν την υποστήριξη και τους ενθαρρύνει να πούνε στους φίλους τους και σ’άλλους ανθρώπους σαν κι αυτούς να έρθουν κι αυτοί στο εστιατόριό σας.

Ακόμη κι αν αντιμετωπίζετε δύσκολες οικονομικές συνθήκες και ψάχνετε να περικόψετε περιττά έξοδα, το σημαντικότερο που πρέπει να θυμάστε είναι να μην κόψετε οτιδήποτε θα μείωνε την «φανταστική εμπειρία γεύματος» που απολαμβάνουν οι πελάτες στο εστιατόριό σας, ή θα τους έκανε να αισθάνονται λιγότερο ξεχωριστοί.

Όταν οι πελάτες έρχονται στο κατάστημά σας, θα πρέπει να μπορούν να αποδράσουν από όλα τα άγχη και τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους, περιλαμβάνοντας και τους λογαριασμούς, τα δάνειά τους και ότι αντιμετωπίζουν καθημερινά στη δουλειά. Οι δύσκολοι καιροί στα οικονομικά δεν είναι η εποχή να σταματήσετε να προσφέρετε στους πελάτες  αξέχαστες εμπειρίες.

Οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί με τα χρήματα που ξοδεύουν, και θέλουν να πάνε σε ένα μέρος όπου θα έχουν ένα καλό γεύμα και θα αισθανθούν ξεχωριστοί όσο θα τρώνε. Έρχονται σε σας για μία προσωπική σχέση.

Κάντε οτιδήποτε χρειάζεται για να εξασφαλίσετε ότι παραδίδετε αξέχαστη εμπειρία φαγητού κάθε φορά ανελλιπώς που ένας πελάτης επισκέπτεται το εστιατόριό σας.

 

Γιώργος Λαμπανάρης MCFSM, BA, MPA, MSc