Οι Βασικοί Παράγοντες της Επιτυχίας των Ταχυφαγείων/Εστιατορίων

15 Σεπτεμβρίου, 2015

Σύμφωνα με ακαδημαϊκούς, συμβούλους διοίκησης ταχυφαγείων και ιδιοκτήτες ταχυφαγείων (επιτυχημένους και αποτυχημένους) ανά τον κόσμο, έχουν εντοπιστεί 12 παράγοντες επιτυχίας που συμβάλλουν στην επιτυχία των ταχυφαγείων / εστιατορίων.  Σ’ αυτό, έρχομαι κι εγώ με τη σειρά μου να συμφωνήσω, μετά από έρευνες και διάφορα focus group που έχω κάνει μαζί με τους συνεργάτες μου  στην  RestaurantManagement.gr  (Εταιρεία Οργάνωσης και Ανάπτυξης εστιατορίων/ταχυφαγείων).

Οι  12 Παράγοντες Επιτυχίας των Ταχυφαγείων/Εστιατορίων

Οι Δώδεκα Παράγοντες (12)

1. Να έχετε μία ξεχωριστή ταυτότητα, που την έχετε «ψάξει» σε βάθος και σας ξεχωρίζει, εάν είναι δυνατόν, από τους ανταγωνιστές σας. Πάντως, είτε σας ξεχωρίζει, είτε όχι, η ταυτότητα του εστιατορίου σας πρέπει να υπάρχει και να είναι εμφανής στους πελάτες σας.

2. Σιγουρευτείτε ότι όλες οι αποφάσεις θα αποδώσουν οικονομικά σε βάθος χρόνου.

3. Χρησιμοποιήστε τις τεχνολογίες, ειδικά για να κρατάτε αρχεία πελατών και να βρίσκετε καινούριους.

4. Εκπαιδεύετε συνεχώς ιδιοκτήτες, διευθυντές και προσωπικό με σεμινάρια, ημερίδες και εκθέσεις. Ένα περιβάλλον που καλλιεργεί την επαγγελματική ανάπτυξη έχει μεγαλύτερη παραγωγικότητα.

5. Επικοινωνείτε τακτικά και αποτελεσματικά, τις αξίες και τους στόχους σας στο προσωπικό.

6. Διατηρήστε το όραμα, την αποστολή και τις λειτουργικές στρατηγικές σας ξεκάθαρες, παράλληλα όμως, να είστε και πρόθυμοι να διορθώσετε τις στρατηγικές σας, όταν οι καταστάσεις αλλάζουν.

7. Δημιουργήστε μία φιλοσοφία περιορισμού του κόστους, που περιλαμβάνει και αυστηρή τήρηση αρχείων.

8. Επικεντρωθείτε σε μία συγκεκριμένη φιλοσοφία και αναπτύξτε την σωστά.

9. Προσπαθήστε να μοιράζετε σωστά το χρόνο σας ανάμεσα στο εστιατόριο και την οικογένεια.

10. Δημιουργήστε μία θετική εταιρική κουλτούρα μέσω μιας σταθερής και συνεπούς διοίκησης.

11. Προσπαθήστε να έχετε ευελιξία στον τομέα της διοίκησης.

12. Επιλέξτε προσεκτικά την τοποθεσία του εστιατορίου σας. Ο παράγοντας τοποθεσία είναι αναγκαίος, αλλά όχι και επαρκής για τη βιωσιμότητα ενός εστιατορίου.

 

Γιώργος Λαμπανάρης MCFSM, BA, MPA, MSc