Instagram Technology

24 Σεπ, 2015

Τα social media έχουν αλλάξει τον τρόπο  που οι καταναλωτές ζητούν και βρίσκουν πληροφορίες για να αξιολογήσουν τα προϊόντα. Το 2012, ένας στους πέντε καταναλωτές έψαξε στο Facebook πληροφορίες για  μια μάρκα ή ένα προϊόν και σχεδόν το 42% των καταναλωτών έγινε φίλος μέσω ενός  κοινωνικού δικτύου με μία μάρκα (brand) για περισσότερες πληροφορίες. Συνειδητοποιώντας τη σημασία των social media για τις επιχειρήσεις, πολλές απ’ αυτές  τα χρησιμοποιούν σήμερα για να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών και για να μείνουν συνδεδεμένες με τους πελάτες τους. Με πάνω από 200 εκατομμύρια ενεργά μηνιαία μέλη, 20 δισεκατομμύρια κοινές φωτογραφίες, 1,6 δισ like καθημερινά, και κατά μέσο όρο 60 εκατομμύρια uploaded φωτογραφίες την ημέρα, το Instagram, είναι ίσως το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο για smartphones με βάση την εικόνα.

Η έρευνα για το Instagram συνεχίζει να αυξάνεται, αλλά οι περισσότερες μελέτες τείνουν να επικεντρώνονται στην ατομική του χρήση, όπως πχ η χρήση του για να μοιραστούν εμπειρίες σε μουσεία ή σε βιβλιοθήκες. Ακόμη και τώρα, λίγες μελέτες ερευνούν την επιχειρηματική χρήση του Instagram. Μελέτες δείχνουν ότι οι φωτογραφίες και τα βίντεο αυξάνουν  την πρόθεση του πελάτη να αγοράσει. Ειδικότερα ο κλάδος των εστιατορίων ήταν ελαφρώς πιο αργός σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις ως προς τη χρήση φωτογραφιών σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram. Φωτογραφίες σε blogs γαστρονομίας και διαφημίσεις εστιατόριων, για παράδειγμα, βοηθούν τους υποψήφιους πελάτες να βιώσουν μια αίσθηση, μια ψυχική εντύπωση που θα τους εμπνεύσει να προγραμματίσουν μια επίσκεψη στο εστιατόριο. Εφόσον παραδεχόμαστε ότι μια φωτογραφία αξίζει όσο χίλιες λέξεις, οι πελάτες μπορούν πολύ πιο εύκολα να αφομοιώσουν πληροφορίες από την προβολή μιας φωτογραφίας, αντί από την ανάγνωση ενός  κειμένου. Τα εστιατόρια πρέπει να κρατούν την σελίδα τους ενημερωμένη και να διατηρούν ενεργή παρουσία στο διαδίκτυο.

Γιώργος Λαμπανάρης MCFSM, BA, MPA, MSc