Πρόταση Αξίας

3 Οκτωβρίου, 2015

Πρόταση Αξίας

Τι σας κάνει διαφορετικούς από τον ανταγωνισμό;

Κάθε εστιατόρια πρέπει να έχει την δική του πρόταση αξίας και επίσης πρέπει να την κάνει γνωστή στους πελάτες του.

  1. Οι προτάσεις αξίας είναι ένα μέσο για την επίτευξη του στόχου μας.
  2. Οι πελάτες αγοράζουν μία «πρόταση αξίας» ενός εστιατορίου για να ικανοποιήσουν μια ανάγκη τους με τον τρόπο που θέλουν αυτοί.
  3. Πχ να διώξουν την πείνα τους με κάτι γρήγορο, ποιοτικό και φθηνό μέχρι το βραδινό τους γεύμα.
  4. Έχετε εσείς για το εστιατόριο/ταχυφαγείο σας την μια και μοναδική πρόταση για τους πελάτες σας?

5 ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας σχετικά με την Πρόταση Αξίας της εταιρίας σας:

  1. Η πρόταση αξίας μας Θα θεωρηθεί από τους πελάτες μας ως πλεονέκτημα;
  2. Η πρόταση αξίας είναι σημαντικά διαφορετική σε σχέση με το τί προσφέρουν οι ανταγωνιστές μας;
  3. Γιατί οι μελλοντικοί μας πελάτες να πιστέψουν σ’αυτήν την πρόταση;
  4. Πώς θα ωφεληθούν οι πελάτες μας απο αυτήν την πρόταση ;
  5. Θα παρακινήσει τους πελάτες τόσο ώστε να αγοράσουν από εμάς;

Δημιουργώντας μία Δυνατή Πρόταση Αξίας:

  1. Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση των πελατών
  2. Κάντε τις ακόλουθες ερωτήσεις:
  • Τί θέλουν οι πελάτες από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας;
  • Τί είναι σημαντικό γι αυτούς;
  • Τι προβλήματα έχουν με τους ανταγωνιστές σας
  1. Η δική σας πρόταση αξίας πρέπει να ικανοποιεί τις σημαντικές επιθυμίες τους και να λύνει τα προβλήματα που συναντούν στους ανταγωνιστές σας.

Η πρόταση αξίας θα πρέπει να δείχνει κάτι σημαντικό για τους υποψήφιους πελάτες.

  • Παράδειγμα : Εάν έχετε ένα ταχυφαγείο, θα θέλατε να ανακαλύψετε τί ψάχνουν οι πελάτες σας από ένα ταχυφαγείο;
  • Γρήγορη εξυπηρέτηση
  • Καλές τιμές
  • Μεγάλα σάντουιτς
  • Φιλικούς σερβιτόρους
  • Καλή ποιότητα
  • Καθαριότητα
  • Θα θέλατε να γνωρίζατε τι προβλήματα έχουν οι πελάτες γενικά με τα ταχυφαγεία;

Παράδειγμα :

  • Αργή εξυπηρέτηση
  • Αγενές προσωπικό
  • Λανθασμένες παραγγελίες
  • Κρύο φαγητό
  • Προϊόντα που δεν αξίζουν τα λεφτά τους

Δώστε λύση σ’ αυτά τα προβλήματα με τη δική σας μοναδική πρόταση αξίας.

Δημιουργώντας και παρουσιάζοντας την Πρόταση Αξίας

  • Τα εστιατόρια δημιουργούν και παρουσιάζουν την πρόταση αξίας με δύο τρόπους:
  1. Με το slogan της εταιρίας
  2. Με τις καθημερινές λειτουργίες και διαδικασίες
  • Επικεντρωθείτε στο τί θέλουν οι πελάτες από τα ταχυφαγεία και τί είναι σημαντικό γι αυτούς.
  • Αποδείξτε τους ότι αυτό το σημαντικό που ψάχνουν και θέλουν το προσφέρετε εσείς καλύτερα από κάθε άλλον ανταγωνιστή.

Προσοχή – Να θυμάστε !

  • Μία μοναδική πρόταση αξίας δεν είναι μόνο:
  1. Τα διαφημιστικά μηνύματα και το slogan της εταιρίας
  2. Αλλά,
  3. Το πιο σημαντικό είναι η εταιρία στην καθημερινότητά της, με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, να αποδεικνύει στους πελάτες σε σταθερή βάση ότι αυτά που υπόσχεται με τα διαφημιστικά μηνύματα και τα slogan, είναι αλήθεια.

Παραδείγματα Αποτελεσματικής Πρότασης Αξίας:

  • Burger King : It Takes two hands to hold a Whopper
  • Texas Burger : The fire is ready
  • Arby’s : Now That Your Tastes Have Grown Up
  • Best Burgers : Best Food for Fast Times
  • Chick sandwiches : We did not invent the chicken, just the chicken sandwich
  • Churches chicken : Big Peaces, Little Prices
  • Hardees’s Star : Where the food is the Star
  • Mama’s Place : Come on Home
  • Jack in the Box : We don’t make it until you order it
  • Kentucky Fried Chicken : We do chicken right
  • Mc Donald’s : I’m lovin’ it
  • Mc Donald’s : You deserve a break today
  • Papa John’s Pizza : Better Ingredients – Better Pizza
  • Pizza Hut: Gather “Round the Good Stuff”. Now We‘re Eating
  • Fresh and Fast : Not fast food…It’s fresh food fast
  • Subway: The way a sandwich should be. Fresh!
  • Wendy’s: Where is the Beef?

 

Γιώργος Λαμπανάρης MCFSM, BA, MPA, MSc