Μάρκετινγκ Εστιατορίων : Σειρά 5 Άρθρων – Άρθρο 1ο

26 Δεκεμβρίου, 2015

Άρθρο Πρώτο

Τα Οκτώ (8) Λάθη στο Μάρκετινγκ των Εστιατορίων:

1.  Το Πρώτο Λάθος είναι να συνεχίζετε να κάνετε τα ίδια πράγματα που δεν δουλέψανε στο παρελθόν, περιμένοντας αυτή τη φορά να βελτιωθούν.

  • Αυτό είναι ένα κοινό λάθος που συμβαίνει συνεχώς στα εστιατόρια. Τα εστιατόρια συνεχίζουν να τρέχουν το ίδιο διαφημιστικό ξανά και ξανά, ενώ τα αποτελέσματα είναι από ελάχιστα έως μηδενικά. Εάν θέλετε διαφορετικό αποτέλεσμα, πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο που ενεργείτε.

2.  Το Δεύτερο Λάθος είναι να προσπαθείτε να μεγαλώσετε υπερβολικά την αγορά σας.

  • Πληρώνετε τζάμπα και ξοδεύετε μεγάλο μέρος από τον προϋπολογισμό σας λάθος. Είναι σαν να ρίχνετε μια σταγόνα νερό στον ωκεανό. Δεν κάνει καμμία διαφορά. Δεν το αντιλαμβάνεται σχεδόν κανείς.
  • Εάν προσπαθείτε να έχετε αποτέλεσμα, πρέπει να επικεντρωθείτε μόνο στην τοπική σας αγορά. Χαρτογραφήστε την περιοχή σας και μετά διαφημιστείτε σε εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση κλπ. Η περιοχή σας είναι σε ακτίνα 3-5 χιλιομέτρων από το εστιατόριό σας.

3.  Το Τρίτο Λάθος είναι να αντιγράφετε το μάρκετινγκ αποτυχημένων ιδιοκτητών εστιατορίων.

  • Προσέχετε από ποιούς παίρνετε συμβουλές.
  • Οι νέοι πελάτες είναι πολύ ακριβοί και χρειάζονται την προσοχή σας:
  • Δεν γνωρίζουν εσάς
  • Δεν γνωρίζουν το εστιατόριό σας
  • Δεν έχουν καμμία πεποίθηση ότι προσφέρετε καλές υπηρεσίες

4.  Το Τέταρτο Λάθος είναι να περικόπτετε χρήματα από το marketing λόγω οικονομικής κρίσης.

  • Το να φροντίσετε το marketing του εστιατορίου σας είναι η μεγαλύτερης αξίας δραστηριότητα στην οποία μπορείτε να   επενδύσετε.
  • Οι ιδιοκτήτες που δαπανούν μεγαλύτερο ποσό στο marketing, ως ποσοστό επί των πωλήσεών τους, έχουν και τα πιο κερδοφόρα εστιατόρια. Απλώς ξοδέψτε σωστά, στα κατάλληλα μέσα ενημέρωσης και για τους κατάλληλους πελάτες.

5.  Το Πέμπτο Λάθος είναι η επιλογή λάθος μέσων για το marketing, ή λάθος προτεραιότητας ως προς τα μέσα. (ραδιόφωνο, TV, Facebook…)

  • Πώς αποφασίζετε ποιo μέσο να χρησιμοποιήσετε πρώτο;
  • Πρώτα πρέπει να ξέρετε ποιον στοχεύετε.
  • Πώς είναι;
  • Τί ηλικία έχουν;
  • Ποιο είναι το εισόδημά τους;
  • Το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσετε ένα ελκυστικό μήνυμα γι αυτό το κοινό (για να τραβήξετε την προσοχή τους και να τους κάνετε να θέλουν να έρθουν στο εστιατόριό σας)
  • Κατόπιν, μπορείτε να επιλέξετε το κατάλληλο μέσον για το κοινό που στοχεύετε.

6.  Το Έκτο Λάθος, είναι να στοχεύσουμε σε λάθος πελατεία.

  • Ζευγάρια, άτομα τρίτης ηλικίας, φοιτητές, οικογένειες, φιλάθλους – μερικοί είναι καλοί, μερικοί όχι.
  • Για να βοηθηθείτε να επιλέξετε την πελατεία στην οποία στοχεύετε, κάντε στον εαυτό σας μερικές ερωτήσεις σχετικά με τους ανθρώπους που έρχονται τώρα.
  • Προσδιορίστε με μεγάλη λεπτομέρεια ποιοι είναι και γιατί έρχονται, και το marketing που χρειάζεται για να κερδίσετε ακόμη περισσότερους.
  • Άνθρωποι της αγοράς;
  • Οικογένειες;
  • Φοιτητές;
  • Ζευγάρια;
  • Ανύπαντροι;
  • Ποιος μπορεί, ποιος θα ξοδέψει πιο πολλά χρήματα και θα έρχεται συχνότερα στο εστιατόριό σας;

7.  Το Έβδομο Λάθος είναι να χρησιμοποιείτε image advertising και να προσδοκάτε direct response marketing αποτελέσματα.

  • Ως ιδιοκτήτες μιας μικρής επιχείρησης, πρέπει να είστε συγκεκριμένοι.
  • Πρέπει να έχετε ένα πολύ δυνατό και ελκυστικό μήνυμα, που τραβά την προσοχή των ανθρώπων και τους προτρέπει σε δράση.

8.  Το Όγδοο Λάθος και πιο σπουδαίο, είναι να μην αποθηκεύετε πληροφόρηση με τα στοιχεία επικοινωνίας του πελάτη.

  • Για να κάνετε marketing με τους υπάρχοντες πελάτες σας, πρέπει να γνωρίζετε ποιοί είναι, και να έχετε έναν τρόπο επικοινωνίας μαζί τους.
  • Πρέπει να ξέρετε ποιοι είναι οι καλύτεροι πελάτες σας, και αν θέλετε να τους κάνετε να έρχονται συχνότερα.
  • Πρέπει να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτήν την πληροφορία για να ξανά-έχετε επικοινωνία μαζί τους και να τους κάνετε να ξαναέρθουν.

ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ

 

Γιώργος Λαμπανάρης MCFSM, BA, MPA, MSc