Μάρκετινγκ Εστιατορίων : Σειρά 5 Άρθρων – Άρθρο 2ο

29 Δεκ, 2015

restauarnt-marketing

Άρθρο Δεύτερο

Στοιχεία του Marketing που πρέπει να γνωρίζει κάθε Εστιάτορας

Συστηματικό Μάρκετινγκ

  • To marketing πρέπει να μας φέρνει πελάτες και μετά να μετατρέπει τη σχέση μας μαζί τους σε μακροπρόθεσμη και επαναλαμβανόμενη σχέση.
  • Χρειαζόμαστε τους πελάτες μας να έρχονται ξανά και ξανά, γιατί εδώ βρίσκεται όλο το κέρδος των εστιατορίων.
  • Ένα επιτυχημένο σύστημα εξασφαλίζει ότι οι πελάτες μας έχουν μια αξέχαστη εμπειρία γεύματος, κάθε φορά που έρχονται σε μας.
  • Κάθε εστιατόριο μπορεί να παράγει αξέχαστες εμπειρίες γεύματος, η πρόκληση όμως είναι να μπορούμε να επαναλάβουμε αυτήν την εμπειρία και να την κάνουμε μόνιμη κατάσταση.
  • Η πραγματικότητα για τα εστιατόρια στις μέρες μας είναι ότι:
  1. Έχουν να κάνουν όλο και λιγότερο με τη μαγειρική
  2. Έχουν να κάνουν όλο και περισσότερο με συστήματα, και την αποτελεσματική διοίκηση αυτών των συστημάτων.
  • Τα συστήματα είναι ζωτικής σημασίας για το επιτυχημένο εστιατόριο και δίνουν δυνατότητες στον ιδιοκτήτη να εστιάσει σε δραστηριότητες υψηλής απόδοσης.
  • Τα συστήματα Marketing σας δίνουν αποτελέσματα και σας βοηθούν να αναλαμβάνετε δράση εκ των προτέρων.
  • Το Marketing μας βοηθά να γίνουμε ένα πρόσωπο που στην πραγματικότητα εργάζεται για το εστιατόριο και μέσα στο εστιατόριο.
  • Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου πρέπει να γνωρίζει ότι κάθε κομμάτι του marketing πρέπει να ζητά από τους πελάτες του να «κάνει μια ενέργεια».
  • Στην επιχείρηση του εστιατορίου αυτή η ενέργεια είναι:

 

  1. Να μπει μέσα στο εστιατόριό μας
  2. Να επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας
  3. Να γίνει φίλος μας στο Facebook
  4. Να μας ακολουθήσει στο Twitter
  5. Να καλέσει έναν τηλεφωνικό αριθμό
  6. Να έρθει στο εστιατόριό μας και να πάρει μια ειδική προσφορά
  • Από τη στιγμή που οι πελάτες έρθουν στο εστιατόριο, πρέπει να καταγράψουμε τα πάντα γι αυτούς και για τις αγοραστικές τους συνήθειες. Ουσιώδη στοιχεία του marketing που πρέπει να γνωρίζει κάθε εστιάτορας
  •  
  • Γνώρισε τους πελάτες σου

 

  • Από πού έρχονται;
  • Ποιοί είναι οι πελάτες που έρχονται συχνότερα;
  • Ποιοί είναι οι πελάτες που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα;
  • Πώς μπορώ να τους περιγράψω;
  • Γίνε πιο συγκεκριμένος

 

  • Από που έρχονται οι πελάτες σας;
  • Πού μένουν;
  • Πού εργάζονται;
  • Πόσα χρήματα βγάζουν;
  • Ποιό είναι το εισόδημα του νοικοκυριού τους;
  • Από πόσα άτομα απαρτίζεται το νοικοκυριό τους;
  • Τί είδους συνήθειες έχουν;
  • Τί ενδιαφέροντα έχουν;
  • Τους αρέσει το ποδόσφαιρο;
  • Είναι παντρεμένοι;
  • Ανήκουν σε κάποιες ομάδες κοινωνικής δικτύωσης;
  • Είναι μέλη σε κάποιο club ή σύλλογο;
  • Ασχολούνται με κάποιο άθλημα;
  • Είναι από τη γειτονιά;
  • Έρχονται κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας τους;
  • Η απάντηση σε όλες αυτές τις ερωτήσεις θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τους καλύτερους πελάτες σας.
  • Στην πραγματικότητα, είναι εύκολο να απαντήσετε αν ένας πελάτης ανήκει στους καλύτερους πελάτες σας, αν απαντήσετε στις προηγούμενες ερωτήσεις.
  • Από τη στιγμή που θα τον προσδιορίσετε, θα μπορέσετε να βρείτε περισσότερους σαν κι αυτόν.
  • Τώρα, από τη στιγμή που έχετε μία λίστα ανθρώπων που ταιριάζουν στο ιδανικό προφίλ που έχετε σχηματίσει, το επόμενο βήμα είναι δημιουργήσετε και να στείλετε ένα μήνυμα το οποίο αυτοί θα βρουν ελκυστικό και δύσκολο να του πουν όχι.
  • Μία προσφορά που θα τους κάνει να έρθουν στο εστιατόριό σας.
  • Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε ένα γκρουπ ανθρώπων όπως: παιδιά, οικογένειες, ηλικιωμένους ή φοιτητές.
  • Για να επιτύχετε, θα πρέπει να στοχεύσετε το κάθε γκρουπ ανθρώπων με ένα μήνυμα που είναι πραγματικά μοναδικό.
  • Μπορεί να στοχεύετε παιδιά, εργαζόμενους ανθρώπους, φοιτητές, οικογένειες. Αυτοί είναι η ΔΙΚΗ ΣΑΣ στοχευμένη αγορά.
  • Αυτοί οι καταναλωτές είναι πολυάσχολοι, και για να ξεχωρίσετε εσείς από τον σωρό των διαφημίσεων, χρειάζεστε εξαιρετικά ελκυστικές προσφορές και σλόγκαν.
  • Άρα, από τη στιγμή που θα καθορίσετε τις ομάδες που στοχεύετε, θα πρέπει να προσπαθήσετε να τους προσεγγίσετε με ειδικές εκδηλώσεις (special events):

 

  1. Ειδικές ημέρες
  2. Γιορτές
  3. Γενέθλια
  4. Ονομαστικές γιορτές
  5. Επετείους
  6. Μοναδικά γεγονότα
  7. Γκρουπ ηλικιωμένων
  8. Γκρουπ παιδιών
  9. Σχολεία
  10. Φοιτητές

 

Ιδέες + Δράση = Κέρδος

  • Οι πιο επιτυχημένοι ιδιοκτήτες εστιατορίου είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό άνθρωποι της δράσης.
  • Όταν καταλάβουν ότι κάτι είναι επιτυχημένο, προσπαθούν να το υλοποιήσουν το συντομότερο δυνατόν.
  • It is not about working harder it about working (70-90 hours) but about working on your restaurant outside of it.
  • Το να βρίσκετε ιδέες και να τις υλοποιείτε, είναι αυτό που φέρνει τα χρήματα.
  • Η μόνη πηγή είναι το να παίρνετε ιδέες από τους ειδικούς και από τους επιτυχημένους ιδιοκτήτες εστιατορίων.
  • ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ
  •  

Γιώργος Λαμπανάρης MCFSM, BA, MPA, MSc