Μάρκετινγκ Εστιατορίων : Σειρά 5 Άρθρων – Άρθρο 4ο

9 Ιαν, 2016

restauarnt-marketing

Άρθρο Τέταρτο

 

Πώς μπορεί να καινοτομήσει κάποιος στον κλάδο των Εστιατορίων;

Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν 5 στοιχεία που αν συνδυαστούν κατάλληλα μεταξύ τους συμβάλλουν στην καινοτομία της επιχείρησης του εστιατορίου, και είναι τα ακόλουθα:

  1. Ποιότητα φαγητού, ποιότητα εξυπηρέτησης, ατμόσφαιρα, σωστή τιμή.

Οι εστιάτορες πρέπει να συνδυάσουν σωστά αυτά τα στοιχεία και να αποφασίσουν ενδεχομένως σε ποιο θέλουν να δώσουν έμφαση.

  1. Μελλοντικές τάσεις στη μαγειρική και στο φαγητό.

Οι επιχειρηματίες εστίασης πρέπει να παρακολουθούν τις μελέτες και τις έρευνες που αφορούν την εστίαση, στο παγκόσμιο.

  1. Μεταβαλλόμενοι Πολιτιστικοί Παράγοντες και Παγκοσμιοποίηση.

Πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στη μεταβολή δημογραφικών και πολιτιστικών παραγόντων παγκοσμίως, όπως και της χώρας όπου θα δημιουργήσουν την επιχείρησή τους.

  1. Μακροοικονομικοί και μικροοικονομικοί παράγοντες.

Είναι οι παράγοντες που θα παίξουν σημαντικό ρόλο για κάθε είδους επιχείρηση, όπως και για τις επιχειρήσεις εστίασης, για την επιβίωση, την ανάπτυξη και την καινοτομία τους.

  1. Η Ταυτότητα Εστιατορίου (The Restaurant Concept)

Ο επιχειρηματίας μπορεί να καινοτομήσει με την ταυτότητα του εστιατορίου του. Η ταυτότητα καθορίζεται από τα παρακάτω:

1. Όνομα  2. Λογότυπο  3. Εικόνα  4. Εξοπλισμός  5. Χώρος  6. Εξωτερική εμφάνιση  7. Εσωτερική εμφάνιση  8. Ατμόσφαιρα  9. Διακόσμηση  10. Διάθεση  11. Μυρωδιές  12. Φωτισμός  13. Επίπλωση           14. Σερβίτσια  15. Μενού  16. Διακύμανση τιμών  17. Ποτά  18. Μουσική  19. Προσωπικό  20. Σερβιτόροι  21. Τρόπος εξυπηρέτησης  22. Στάση/συμπεριφορά του προσωπικού   23. Φήμη του σεφ                              24. Προσωπικότητα του ιδιοκτήτη   25. Εμφάνιση & ενδυμασία προσωπικού

Τώρα αν όλα αυτά συνδυαστούν με ένα σωστό « business model» μπορούν να δημιουργήσουν ένα καινοτόμο και κερδοφόρο εστιατόριο.

Ανάλυση ενός απλού είδους « business model»

  1. Πρώτον, επιλέγουμε τον κλάδο στον οποίο θέλουμε να επιχειρήσουμε.
  2. Δεύτερον, επιλέγουμε ένα συγκεκριμένο τμήμα αγοράς που θέλουμε να στοχεύσουμε, ικανοποιώντας τις ανάγκες τους και τις επιθυμίες τους καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον.
  3. Τρίτον, δημιουργούμε μια πρόταση αξίας (value proposition) για το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς δείχνοντάς τους με συγκεκριμένες αποδείξεις την αποτελεσματικότητα της πρότασής μας απέναντι σ’ αυτήν των ανταγωνιστών.
  4. Τέταρτον, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι με το συγκριτικό πλεονέκτημα που θα έχουμε δημιουργήσει και το επιχειρηματικό μοντέλο που θα δουλέψουμε, θα έχουμε κερδοφόρα ανάπτυξη για την εταιρία μας. Βεβαίως κόστη και έσοδα θα πρέπει να αναλυθούν και να βρεθούν τα κέντρα τους και ο προορισμός τους.

 Παρόλα αυτά, καμμία διαδικασία δεν μπορεί να φέρει αποτέλεσμα, εάν δεν υπάρχει αγάπη για το συγκεκριμένο αντικείμενο, και η εγγενής «τρέλα» του επιχειρείν.

  • ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ 

Γιώργος Λαμπανάρης MCFSM, BA, MPA, MSc