Μάρκετινγκ Εστιατορίων : Σειρά 5 Άρθρων – Άρθρο 5ο

19 Οκτωβρίου, 2016

Άρθρο Πέμπτο

 

Τί έχουν κοινό οι πιο επιτυχημένοι ιδιοκτήτες εστιατορίων;

  • Η αλήθεια είναι ότι πολλοί ιδιοκτήτες εστιατορίων ακόμη τα πάνε πολύ καλά.
  • Πολλοί από αυτούς έχουν “loyalty programs”, δηλ. προγράμματα τακτικών πελατών.
  • Με όλα αυτά τα οικονομικά προβλήματα, πρέπει να επικεντρωθούμε σε ομάδες και ανθρώπους που ήδη ξοδεύουν χρήματα για το προϊόν που εμείς προσπαθούμε να πουλήσουμε.
  • Οι ιδιοκτήτες εστιατορίων που δεν αλλάζουν και δεν προσαρμόζονται στην καινούρια οικονομία, θα κλείσουν.

Επομένως, ή αλλάζετε, ή πεθαίνετε!

 

  • Πρέπει να επικοινωνούμε με τους πελάτες μας και να τους κάνουμε να έρχονται συχνότερα στο εστιατόριό μας.

 

  • Το να επικοινωνούμε και να χτίζουμε τη σχέση με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες μας είναι ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους για να έχουμε περισσότερη δουλειά.
  • Προσπαθήστε να χτίσετε ένα σιδερένιο κλουβί γύρω από τους καλύτερους πελάτες σας:

 

  • Ειδικές εκδηλώσεις
  • VIP Clubs
  • Κάρτα μέλους
  • Προσέλκυση των φίλων τους
  • Προσέλκυση περισσότερων σαν κι αυτούς

 

Από τη στιγμή που ξέρουμε ποιοί είναι οι καλύτεροι πελάτες μας, και μπορούμε να τους περιγράψουμε με κάθε λεπτομέρεια, μπορούμε να επικεντρωθούμε στο πώς θα τους προσεγγίσουμε.

  • Από τη στιγμή που οι ιδανικοί πελάτες έχουν επισκεφθεί το εστιατόριό μας:

 

  • Τους ικανοποιήσαμε απόλυτα
  • Θέλουμε να έρχονται ξανά και ξανά
  • Θέλουμε να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα κάθε φορά που ξανάρχονται
  • Θέλουμε να φέρουν και τους φίλους τους

 

    • Όλο το κέρδος στον κλάδο των εστιατορίων βρίσκεται σε αυτές τις μακροχρόνιες, επαναλαμβανόμενες σχέσεις.
    • Τα εστιατόρια πρέπει να έχουν ένα σύστημα να κάνουν τους ήδη υπάρχοντες πελάτες να επιστρέφουν στο εστιατόριο ξανά και ξανά.
    • Οι καλοί πελάτες φέρνουν τους φίλους τους.
    • Το μέσο μέγεθος της παρέας που γευματίζει σε ένα εστιατόριο είναι 2.1 άτομα ανά γεύμα.

 

  • Οπότε, όταν ένας πελάτης επισκέπτεται το εστιατόριό σας, φέρνει κατά μέσο όρο κι άλλους 1.1 πελάτες μαζί του.

 

  • Όσο περισσότερο είμαστε μπροστά τους, τόσο περισσότερο συνδεόμαστε μαζί τους.
  • Όσο δυνατότερη γίνεται η σχέση μας μαζί τους, τόσο πιο πιθανό είναι να ξαναέρχονται στο εστιατόριό μας.

 

  • Χρησιμοποιούν «Ιintegrated Marketing» το οποίο σημαίνει ότι χρησιμοποιούν τα ακόλουθα μέσα επικοινωνίας όλα μαζί:
  • Διαφήμιση
  • Ραδιόφωνο
  • Φυλλάδια
  • Websites
  • Facebook
  • Instagram
  • Special promotions

 

 

 

  • Χρησιμοποιούν  την Φόρμουλα των 3 Βημάτων:

 

(η οποία αποτελείτε από τα παρακάτω τρία βήματα τα οποία η επιτυχημένοι εστιάτορες χρησιμοποιούν κατά κόρον):

  1. Βρείτε περισσότερους πελάτες
  2. Κάντε τους να σας επισκέπτονται συχνότερα.
  3. Κάντε τους να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα κάθε φορά που έρχονται.

 

  • Όλοι τους έχουν εστιαστεί στα δύο ποιο σημαντικά “target group” για τα εστιατόρια όλου του κόσμου τα οποία είναι τα εξής δύο:

 

 

 

  • The Millennials (άτομα που γεννήθηκαν από το 1980-2003)

 

  • Generation Z (άτομα που γεννήθηκαν από το 2004 και μετά—-)

 

  • Βεβαίως πότε δεν έχουν ξεχάσει τους τρεις βασικούς κανόνες που έχουν κάνει και κάνουν τα εστιατόρια να έχουν κερδοφόρα ανάπτυξη, και οι οποίοι είναι:

 

 

ΤΙΜΗ

Σε σχέση και συνάρτηση με τους 1, 2,  και 3 βασικούς ανωτέρω κανόνες

 

1 Ποιότητα φαγητού

2 Ποιότητα εξυπηρέτησης

3 Ποιοτική ατμόσφαιρα

 

ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ 

Γιώργος Λαμπανάρης MCFSM, BA, MPA, MSc